Motosikletle Sınır Geçişleri

son_of_anarchy-706x1024-2592223

Motosikletle neden geziyorduk bir hatırlayalım. Doğa koşullarını iliklerimize kadar hissetmek için değil miydi? Evet! Peki buna bir de uçakla ışınlanmak yerine yavaş yavaş coğrafyaların değiştiğini görmek, insanlarla etkileşime geçmeyi de ekleyebilir miyiz? Buna da evet! O zaman bu sınırları nasıl geçiyoruz bunu anlatalım bu yazımızda.

Motosikleti bir sınırdan geçirebilmek için öncelikle onu kullanan kişinin işlemleri yapılmalı. İlk olarak pasaportunuz ile göçmen bürosuna gidip pasaportunuzu damgalatmanız ve sonrasında görevliye motosikletinizin işlemini nerede yapacağınızı sormalısınız. Motosikletin işlemi dediğimiz ise aslında motosikletinizin geçici olarak o ülkeye ithal edilmesi ve çıkarkan da ihraç edilmesi işlemidir. Bunu gümrük binasında yaparsınız.

Gümrükten motosikleti geçirmek için aslında zamanında çok yaygın kullanılan CPD belgesi yani gümrüklerden geçiş karnesi diye bir belge var. Fakat günümüzde bu karneyi kullanan ülkeler azaldı. Örneğin eskiden Türkiye de bu belgeyi zorunlu tutuyordu ama artık değil.

Aslında bu belge ile gümrük geçişleri çok kolay ve hızlı ama bunun sebebi bu belgeyi alırken bankaya 1000 dolar depozit yatırmanız. Eğer bu belge turunuz sonunda eksiksiz geri gelirse bu parayı geri alabiliyorsunuz. Bu para ise motorunuzu kaçak ihracatta kullanmayacak olmanızın teminatıdır. Bu belgenin en büyük sıkıntısı bu depozit değil fakat süresidir.

Yolculuğunuz bizimkisi gibi 2 sene sürecekse belki daha da uzun, bu belgeyi yoldayken yenilemeniz gerekmekte, ve yeni bir teminatla karşı karşıya kalacaksınız. Yoldayken ise 1 doların bile hesabını yaptığınızdan kolay ama pahalı bir çözüm karne. Sayfaları da sınırlı. Ücretlerini burdan (link altta) görebilirsiniz.

Gümrük binasına girdiniz ve görevliyi buldunuz. Yapmanız gereken eğer karne istiyorlarsa onu damgalatmanız. Bir yaprak girişte diğer yaprak çıkışta koparılıyor, üstteki iki etiket büyüklüğündeki kısım sizde kalıyor. Bu sizin o motoru o ülkeye sokup geri çıkardığınızın ispatıdır.

Diyelim ki karne kullanmayan bir ülkedesiniz. Burdaki prosedür biraz daha uzun, hatta bazen saatler alabiliyor. Çünkü artık Türkçe olan ruhsattaki belgelerin o ülke personeli tarafından sizin yardımınızla bir geçici ihracat belgesine işlenmesi ve damgalanması gerekiyor.

Herhangi bir alanın yanlış yazılması motosikleti ülkeden çıkartırken yine gümrük kontrolünde size sorun yaşatabilir ve ceza ödeyebilirsiniz. Bu gümrük geçişleri rüşvetin ve belirsiz ödemelerin döndüğü yerler olduğundan tüm belgelerinizin eksiksiz olması sizi en az hasarla çıkaracaktır.

Bazı ülkeler ise motosiklet gibi trafikte sürülecek motorlu taşıtlar için trafik sigortasını da görmek istiyor. Bunun için de yine önceden sigorta yaptırmanız gerekebilir, yine araştırılacak bir kalem daha. Bu konu mesela Schengen’e tabi Avrupa ülkelerinde daha kolay. Daha vize alınırken sizden sigorta (green card diye de bilinir) soruluyor ve yoksa vize alamayabilirsiniz. Vize alsanız bile ilk schengen ülkesine girişte sorulacağından motoru sokamazsınız o ülkeye.

Bunların haricinde motosikler genellikle pek aranmasa da bazı ülkeler katı kurallara sahip ve motorunuzu didik arayabilecekleri gibi x-ray’den de geçirebilirler.

Ehliyete ise gelirsek, bizim ehliyetler uluslararası gibi görünse de değiller aslında. Avrupa, Amerika’da sıkıntı olmadı fakat Tayland’da sokakta polis beynelmilel ehliyeti sordu, neyseki vardı. Bu belge ve karne Türkiye Turing kurumundan temin edilebilir. Beynelmilel ehliyet ücretlerini de burdan(link altta) görebilirsiniz.

Bunlar evet uzun bir seyahatin zorlukları gibi görünse de dünyanın iki en ucunda bu fotoğrafları çekebilmek için şart 🙂

Keyifli seyahatler!

Motosikletle Sınır Geçişleri” yazısında bir düşünce

  1. Selin aşan diyor ki:

    Çok keyifli bir iş yapıyorsunuz … size çok özeniyoruz Sevgili Tuğçe Hn ve Fatih bey….

Yorumlar kapatılmıştır.