Motosiklet Lastik Basıncı Değeri Kaç Olmalıdır?

motosiklet lastik basıncı

Motosikletlerin model ve hava koşullarına göre lastik basıncını nasıl ayarlarsınız, lastik ve üretici tavsiyeleri farklıysa hangisini dikkate almalısınız, lastik basıncı nasıl ölçülür? İşte cevaplar.

Motosiklet lastik basıncı değerinin doğru ayarlanması sürüş güvenliği ve konforu için çok önemlidir. Bu değer tablosu, motorunuzun lastik ölçülerine ve lastiğin cinsine göre değişebilir. Örneğin 150 cc’lik bir motorun lastik hava basınç değeri 1200 cc’lik bir motorla aynı değildir.

Motosiklet iki temel ilkede ilerler “Tutuş ve Bakış“. Lastikler sürüş halinde iken motosikletin ağırlığını sürekli eşit şekilde paylaşmaz. Ancak akıcı ve planlı bir sürüşte aramamız gereken en önemli durum, ağırlığı her iki lastiğe mümkün olduğu kadar eşit dağıtmak olmalıdır.

Lastik denildiğinde pek çok binicinin aklına ilk gelen şey virajdır. Oysa motosikletin kontrolünü sağlamanın en önemli parçası lastiklerdir. Hareket etmeye başladığımız andan itibaren, başta frenleme, konum değiştirme, hız kullanma, viraj alma lastikler elverdiği sürece uygulanabilir.

Başta kendi güvenliğiniz olmak üzere, başkalarının güvenliği de lastiklerin yol tutuşuna bağlıdır. Lastiğiniz yeni takılmış olsa dahi, ağırlığa göre önerilen basınç değerine sahip değilse, sürüş esnasında pek çok olumsuzluğa yol açar. Jant için önerilen ölçüler dışında lastik takmak, yakıt sarfiyatının artması yanında sürüşünüzüde olumsuz etkiler.

Motosikletinizin lastikleri iyi durumda olmalı ve diş derinliği en az 1,5 mm olmalıdır. Lastiklerin yan duvarlarında çatlak veya çarpma olmamalıdır. Doğru lastik basıncı uygulandığı halde lastikleriniz eşit olmayan bir şekilde aşınıyorsa, gidon çatal üçgenlerinde veya süspansiyonla ilgili bir sorun olabilir.

Doğru Motosiklet Lastik Basıncı Nasıl Olmalıdır ?

Motosiklet hakimiyetinde lastik basınçları kritik öneme sahiptir. Lastikleri üretici tarafından belirtilen basınçta kullanın. Aksi halde aşırı ısınabilir ve arızalanabilir. Az şişirilmiş lastikler çarpma riskini önemli ölçüde arttırır. Lastik yanaklarında “Maxload” yazısının hemen yanında “Max.PSİxx” yazarmotosikletinizi tek kişi kullanıyorsanız lastiğinize bu rakamın 4 psi altında hava basın. Örneğin arka lastik “MaxPSİ42” o zaman lastik basıncınız tek kişi 38PSİ , ön lastik “MaxPSİ36” yazıyorsa buda 32PSİ olmalıdır. Lastiğinizin yanağında yazan “MaxPSİxx” motosikletinizin tam yüklü halinde lastiğe basacağınız en yüksek lastik basıncıdır.

Lastik için hangi hava basıncı değeri önerisi dikkate alınmalıdır?

Lastik basıncı konusunda iki farklı öneri vardır. Birincisi motosiklet üreticisinin önerdiği, diğeri de lastik üreticisinin önerdiği ve lastik üzerinde yazan değerdir. Bazı durumlarda bu iki değer farklı olabilir. Motosiklet üreticisinin önerdiği basınç değeri tercih edilen lastiğin standartlarının dışında kalabilir. Bu durumda lastik üreticisinin önerdiği basınç değeri uygulanır.

Lastik basınç kontrolü lastikler ısındıktan önce mi, sonra mı yapılmalıdır?

Lastik ısındığında basınç kendiliğinden artacağı için en sağlıklı ölçüm lastikler soğukken yapılır. Üretici firmaların verdiği lastik basınç değerleri soğuk lastikler temel alınarak verilir.

Motosiklet lastik basıncı nasıl kontrol edilir?

  • Lastik özelliklerini kontrol edin – Lastiğe ne kadar hava pompalamak gerektiğini görmek için lastik yanağına bir bakın. ‘PSI’ ile başlayan bir sayı göreceksiniz. örneğin: “42 PSI “.
  • Motosiklet lastiğinin havasının ne kadar düşük olabileceğini görmek için bir lastik basınç göstergesi kullanın.
  • Lastiklerinizi soğumaya bırakın – Sürüş yaparken lastiklerin ısındığını ve bu ısının değerleri etkileyebileceğini unutmayın.
  • Supap kapağını çıkarın – Supap sapından hava kaçırmamalıdır.
  • Gerektiği gibi Hava ekleyin.
  • Diğer lastiği kontrol edin.
  • Diğer lastiği de kontrol etmeyi unutmayın. Motora binmeden önce, her zaman her iki motosiklet lastiğini de kontrol edin.

Motosiklet kullanmak havalıdır ama hayatta kalmak daha havalıdır.

Her sürüşte motosikletimin lastik basıncını kontrol etmem gerekir mi?

Kısa cevap: Evet, ancak dikkate alınması gereken birkaç şey var. Motosikletinizeher gün biniyor musunuz, yoksa sadece hafta sonları mı? Motosikletinizi her gün kullanıyorsanız, lastik havaları istikrarlı kalıyor mu?

Ayda bir veya iki kez (veya daha uzun aralıklarla) sürüş yapıyorsanız, her sürüşte lastik basıncınızı kontrol etmeniz gerekir. Haftada bir ya da daha fazla kez sürüyorsanız ve hava koşulları sabitse, lastik basıncınızı haftada bir kontrol edebilirsiniz. Uzun bir yolculuktaysanız lastik basıncınızı en az günde bir kez kontrol etmelisiniz, ancak iki kez kontrol etmeniz daha iyidir.

Lastiklerinizi yavaşça indirebilen türde hava sızıntısına neden olabilecek herhangi bir şey olup olmadığından emin olmak için, en azından yakıt alırken lastiklerinizi kontrol etmelisiniz.

Ek olarak motor lastik basıncının yanlış ayarlanması sürücülerin başına gelebilecek en riskli durumlardan biri olan yalpalama (tankslapper) üzerinde büyük etkisi vardır.

motosikletlastikmetzeler-3052213