BETA ALP X (2024-35hp)

# ALP X

Nihayet beklenen an geldi – Beta ailesi büyüyor ve on-off road ile scrambler sektörüne iki yeni model getiriyor. Tarihi Alp 4.0’dan ilham alan Betamotor teknisyenleri, modelin tamamen yeni iki versiyonunu tasarlayıp geliştirdi. Yeni Alp 4.0 ve Alp X artık burada!

## ALP Nedir?

Motosiklet dünyasının en çok yönlü araçları arasında yer alan bir ikon, basit, sezgisel ve ayırt edici bir motosiklet. Hem yolda hem de arazi sürüşünde rahat olan ALP, günlük işe gidiş gelişler kadar zorlu yolculuklar için de uygundur. ALP, ilk motosikletlerini arayan genç A2 ehliyet sahiplerinden basit ve mükemmel yakıt ekonomisi olan bir araç arayan motosiklete geri dönen sürücülere, aşırı yüksek veya ağır olmayan modern bir motosiklet arayan kadınlardan dengeli, eğlenceli bir sürüş arayan hafif arazi motosikleti severlere kadar çok geniş bir kullanıcı kitlesine hitap eden güvenilir ve iyi yapılmış bir araçtır. ALP her işe yarayan motosiklettir ve tamamen yeni bir görünümle geri döndü!

## RideAbility Konsepti

Tüm Beta modelleri gibi, yeni ALP motosikletleri de hem harika bir sürüş deneyimi sunmak hem de her sürücünün potansiyelini en iyi şekilde ortaya koymasına ve her durumda eğlenmesine olanak tanımak için tasarlanmış RideAbility konseptine uyuyor. Yeni nesil ALP, önceki modellerin yol/arazi çok yönlülüğünü taşıyor ve farklı gereksinimleri karşılamak için özel özelliklere sahip iki çevik ve yönetilebilir motosiklet sunuyor. Dolayısıyla ALP sadece 4.0 değil, aynı zamanda X!

## İki Farklı Seçenek

Hem Alp 4.0 hem de Alp X, her arazi tipinde en yüksek sürülebilirlik seviyelerini sunmak üzere tasarlandı, ancak farklı kullanım amaçları nedeniyle özel estetik ve işlevsel detaylara sahip:

### Alp 4.0

Markanın arazi evreniyle bağlantılı gelenekçilere yönelik. Yeni Alp 4.0, arazi dünyasına eğlenceli ve düşük bağlılıkla yaklaşmak isteyen herkes için ideal, çevik ve sürüşü kolay bir motosiklet. Sarmalayıcı plastik parçalar, 18″ ve 21″ tekerlekler ve dişli lastikler arazi dünyasına ait, ancak şehir yollarında yönetilebilir bir motosiklet olmasını engellemez. Ayak dayanaları da özenle tasarlanmış ve hem yolda maksimum konforu hem de arazide maksimum tutuşu garanti etmek için çıkarılabilir kauçuk kapaklar ile donatılmıştır! Alp 4.0, keyifli bir arazi hafta sonu için mükemmel macera motosikletidir.

### Alp X

Beta için benzeri olmayan model. ALP konseptini kendine mal ederek, scrambler dünyasını yeniden keşfedenlerin daha modern zevklerine yaklaştırıyor. Alp X, temel bileşenlerini Alp 4.0 ile paylaşıyor, ancak karakterini 17″ ve 19″ tekerlekler, daha yol odaklı lastikler gibi özel yol motosikleti özellikleri ve yuvarlak far ile vurgulanan daha konik plastik parçalar ekleyerek Modern Klasik segmentine doğru kaydırıyor. Alp X tamamen farklı bir çekicilik sergiliyor ve yol boyunca toprak yollarda gitmeye her zaman hazır kalırken şehir gezileri ve uzun mesafeli yolculuklar için mükemmel motosiklet haline geliyor. Alp X – Alp 4.0 gibi – rahat sele ve konforlu yolcu tutamakları sayesinde rahat arkaya yolcu alma imkanı sağlar. Alp X mükemmel kullanıcı dostu motosiklettir.

## Teknik Özellikler

Alp 4.0 ve Alp X aynı teknik temelleri paylaşıyor:

### Motor

Yeni Alp 4.0 ve Alp X modelleri, Betamotor teknisyenleri ile Tayo Motorcycles teknisyenleri arasındaki ortaklıkla geliştirilen 350cc’lik bir motorla donatılmıştır. Bu proje için özel olarak geliştirilen, elektronik enjeksiyonlu yeni güç ünitesi 9500 rpm’de 35 beygir güce kadar çıkabilir. Tam potansiyeli ve mevcut tüm gücü kullanmak için motor, 130 km/s’nin üzerinde maksimum hız sunan altı vitesli bir şanzıman ile donatılmıştır. Azaltılmış yakıt tüketimi ve 2,3 litre yedekli 11 litrelik yakıt deposu sayesinde, yeni ALP, servis istasyonlarından uzak uzun arazi yolculuklarına bile çıkmaya olanak tanıyan etkileyici bir menzil sunar. İki modelin motorları, her iki model için de mümkün olan en yüksek performans seviyelerini garanti etmek üzere tasarlanmış farklı haritalara sahiptir.

### Şasi ve Süspansiyon

**Şasi:** Yeni ALP motosikletlerinin şasisi, siyah kaplamalı, motor alttan asılı çelik bir çevre şasidir. Bu, Betamotor teknisyenlerinin geliştirdiği şasi boyutları sayesinde motosiklet için eş zamanlı güç ve yönetilebilirlik garanti eder ve süspansiyonla mükemmel bir uyum içinde çalışmasına olanak tanır.

**Süspansiyon:** Hem ön çatal hem de arka mono-şok, selede rahatlık ve konforu korurken sürüş sırasında maksimum eğlenceyi sağlamak üzere ayarlanmıştır.

**Sele yüksekliği:** Sele yüksekliği Alp 4.0 için 865 mm, Alp X için 855 mm’dir ve her iki model için de iyi zemin teması sağlayarak hem yolda hem de arazide, deneyimsiz sürücüler için bile selede güvenlik hissinin güçlenmesine yardımcı olur. Sele hem sürücü hem de yolcu için son derece rahatttır.

**Frenler:** Her iki model de öndeki 290 mm disk ve arkadaki 220 mm disk, Nissin fren silindiri ve kaliperleri ile donatılmış olup her koşulda fren gücü ve modülasyonu garanti eder. Standart ekipman ayrıca BOSCH ABS sistemini de içerir. Bu sürüş yardımcısı, en yüksek güvenlik seviyelerini garanti etmek üzere tasarlanmıştır ve Arazi haritasında devre dışı bırakılabilir, ancak yeniden etkinleştirmeyi unutma tehlikesini önlemek için motosiklet her yeniden başlatıldığında otomatik olarak yeniden etkinleştirilir.

ABS’nin etkinleştirilmesi, yakıt seviyesi, menzil ve takılı vites hakkında bilgi sağlayan LCD ekrandaki gösterge ile kontrol edilebilir. Bunun yanı sıra hız göstergesi, devir göstergesi, ara ve toplam kilometre sayacı gibi geleneksel bilgiler de modern ve okunması kolay grafiklerle sunulur.

### Alp 4.0 ve Alp X’i Ayıran Temel Farklar

**Alp 4.0:** Daha çok arazi için tasarlanmış 18″ ve 21″ tekerlekler ve lastikler ile donatılmıştır.

**Alp X:** Yine jantlı tekerlekler üzerinde 17″ ve 19″ tekerlekler ile donatılmıştır, ancak yol sürüşüne daha uygun lastiklere sahiptir, yine de iyi bir arazi sürüş deneyimi sağlayacak profile sahiptir.

### Estetik Farklar

İki model, üst yapılarının form ve bitişlerinde farklıdır. Alp X, Modern Klasik tarzını vurgulayan daha konik plastik parçalara sahipken, Alp 4.0’ınkiler daha sarmalayıcıdır. Alp X’in hatları yeni son teknoloji yuvarlak LED farla mükemmel bir şekilde bütünleşirken, 4.0 versiyonunda aydınlatma yine LED aydınlatma teknolojisine sahip daha kare görünümlü bir far ile sağlanır. Estetik açısından ortak bir özellik, kuyruk kaportasına bağlı olmayan, daha modern ve yol odaklı bir stil için doğrudan arka tekerlek üzerine yerleştirilen yeni alçak plaka tutucusudur.

 

 

ÖNE ÇIKAN ÖZELLİKLER

Motor Hacmi

348
CC

Ağırlık

142 kg
Boş Ağırlık
67,5 kg
Ön
73,5 kg
Arka

Yakıt

11,0 L
Tank Kapasitesi
2,3 L
Rezerv
⚙️

Şanzıman

6
Vites
Debriyaj Yaş çok diskli
Marş Elektrik
📊

Tüketim

3,51
L/100km
CO₂: 83 g/km
👤

Sele Yüksekliği

855
MM

📺 VİDEO TANITIM

MOTOR ÖZELLİKLERİ

🔥

Motor Tipi

Tek silindir, 4 zamanlı, sıvı soğutmalı, çift üstten eksantrik

Çap 84,5 mm
Strok 62,0 mm
Sıkıştırma 12,3:1
Supaplar 4
💡

Ateşleme

Ateşleme Elektronik
Buji NGK LDK8RTAIP
Yağlama Pompa ile zorlanmış
💧

Yakıt Sistemi

Enjeksiyon Elldor elektronik
Gaz Kelebeği ø44 mm
Motor Yağı SAE 5W/40
Yağ Kapasitesi 1.800 cc

ŞASİ ÖZELLİKLERİ

🔩

Çerçeve

Çelik çevre yapı, motoru asılı

📏

Boyutlar

Dingil Mesafesi 1440 mm
Max Uzunluk 2200 mm
Max Genişlik 820 mm
Max Yükseklik 1190 mm
🏍️

Ergonomi

Yerden Yükseklik 260 mm
Ayak dayanağı yüksekliği 360 mm
🔧

Süspansiyon

Ön Hidrolik ø43mm
Arka Monoshok ayarlanabilir
Amortisör Stroku 86 mm
Ön Hareket 185 mm
Arka Hareket 195 mm
🛑

Frenler

Ön Fren ø290mm disk
Arka Fren ø220mm disk

Jantlar & Lastikler

Ön Jant 2,50 x 19″
Arka Jant 3,50 x 17″
Ön Lastik 100/90-19
Arka Lastik 140/80-17